2013年7月12日 星期五

Lots of Wind by Michel Deguy



Michel Deguy,Given Giving: Selected Poems

 Michel Deguy,Given Gi...



Lots of wind assigned to this place 
 And the ruminants' cry like a juniper split by the tempest



juniper
  1 Kings 19:5 

King James 2000 Bible (©2003)
And as he lay and slept under a juniper tree, behold, then an angel touched him, and said unto him, Arise and eat.

19:1-8 Jezebel sent Elijah a threatening message. Carnal hearts are hardened and enraged against God, by that which should convince and conquer them. Great faith is not always alike strong. He might be serviceable to Israel at this time, and had all reason to depend upon God's protection, while doing God's work; yet he flees. His was not the deliberate desire of grace, as Paul's, to depart and be with Christ. God thus left Elijah to himself, to show that when he was bold and strong, it was in the Lord, and the power of his might; but of himself he was no better than his fathers. God knows what he designs us for, though we do not, what services, what trials, and he will take care that we are furnished with grace sufficient.


 25:30-34
  • 便對雅各伯說:「請將這紅紅的東西給我點吃,因為我實在又餓又乏。」--因此他的名字又叫「厄東。」
  • 雅各伯回答說:「你要將你長子的名分先賣給我。」
  • 厄撒烏說:「我快要死了,這長子的名分為我還有什麼益處﹖」
  • 雅各伯接著說:「你得立刻對我起誓。」厄撒烏遂對他起了誓,將自己長子的名分賣給了雅各伯。
  • 雅各伯遂將餅和扁豆羹給了厄撒烏;他吃了喝了,起身走了。--厄撒烏竟如此輕視了長子的名分。 


  • Eighteenth hour
    The sea extended its diaphanous hands toward the shore;s hairy
         shoulders
    Like Isaac groping Jocob's fleece.

    第二十七章

    雅各伯巧奪祝福
    15-23
    1. 黎貝加又將家中所存的大兒厄撒烏最好的衣 服,給她小兒雅各伯穿上;
    2. 又用小山羊的皮,包在他的手上和他光滑的頸上,
    3. 然後將自己作好的美味和餅,放在他兒子雅各伯的手裏。
    4. 雅各伯來到他父親前說:「我父! 」他答說:「我在這裏! 我兒,你是誰﹖」
    5. 雅各伯對父親說:「我是你長子厄撒烏。我已照你吩咐的作了。請坐起來,吃我作的野味,好祝福我。」
    6. 依撒格對他兒子說:「我兒! 你怎麼這樣快就找著了﹖」雅各伯答說:「因為上主你的天主使我碰得好。」
    7. 依撒格對雅各伯說:「我兒! 你前來,讓我摸摸,看你是不是我兒厄撒烏﹖」
    8. 雅各伯就走近他父親依撒格前;依撒格摸著他說:「聲音是雅各伯的聲音,手卻是厄撒烏的手。」
    9. 依撒格沒有分辨出來,因為他的手,像他哥哥厄撒烏的手一樣有毛,就祝福了他


    沒有留言: